Herkenbaar?
Onmogelijke projecten
Verzucht je wel eens wat te doen met die urgente én belangrijke vraagstukken waar niemand z’n vingers aan wil branden of niemand zich verantwoordelijk voor voelt? Bijvoorbeeld:
- afdelingen en collega’s die onvoldoende en niet multidisciplinair samenwerken
- (afdelingsoverschrijdende) processen die vastlopen
- klantkennis wordt onvoldoende benut voor aquisitie en pro-actieve advisering
- de leidinggevende functioneert niet of er is tijdelijk geen leidinggevende
Met een ‘frisse blik’ van buiten, gecombineerd met mijn kennis en ervaring, heb ik dergelijke 'onmogelijke projecten' voor diverse opdrachtgevers opgelost.
Ik begeleid teams en medewerkers naar een professionelere, klantgerichtere organisatie waar succesvol, met plezier en energie zowel in- als extern wordt samengewerkt. De ene keer als interimmanager, een andere keer als verandermanager naast de leidinggevende, dan weer als consultant verandermanagement. Voor het vlottrekken van dergelijke projecten kreeg is destijds van mijn collega MT-leden bij netbeheerder Stedin de bijnaam ‘Chef onmogelijke projecten’.
Droomorganisatie
Om een goed beeld te krijgen bij de bestaande en gewenste situatie vraag ik managers en medewerkers van een organisatie regelmatig hoe hun droomorganisatie of -afdeling er uit ziet. Zij schetsen dan vaak een droombeeld dat sterk afwijkt van de huidige situatie, doordat bijvoorbeeld de samenwerking binnen het team of tussen afdelingen stroef loopt, klanten alleen reactief bediend worden, (team)doelstellingen en deadlines niet worden gehaald en/of de medewerkerstevredenheid laag is.
In organisaties waar deze problemen spelen, is vaak onduidelijkheid over taken, rollen en verantwoordelijkheden, zijn processen niet efficiënt ingericht en is de klantfocus onvoldoende en ontbreekt het aan multidisciplinaire samenwerking.
Herkenbaar? Kijk bij "Oplossingen!" wat ik voor jullie organisatie kan betekenen.